Prawo pracy

Prawnik poprawiający krawat

Prawo pracy obejmuje regulacje dotyczące stosunku pracy między pracodawcą a pracownikiem, a także funkcjonowania organizacji pracowników i pracodawców czy układów i sporów zbiorowych. Podstawowym aktem prawnym regulującym te sprawy jest Kodeks pracy. Prawnik Michał Łuczak zapewnia Państwu kompleksową pomoc z zakresu prawa pracy.

Naszym Klientom zapewniamy:

• reprezentowanie Klientów w sprawach przed sądami pracy i ZUS,
  • sporządzanie umów z zakresu prawa pracy,
  • opracowywanie regulaminów wynagrodzeń,
  • doradztwo prawne w zakresie prawa pracy dla pracodawców i pracowników.

Co warunkuje prawo pracy?

Prawo pracy warunkuje wszelkie zależności pomiędzy pracownikiem a pracodawcą. Wskazuje, kto i w jakim wieku może rozpocząć działalność zawodową w Polsce. Oprócz tego wskazuje ono na dostępne rodzaje umów, ich dokładny skład oraz sposoby zakończenia stosunku pracy. Oprócz tego obowiązujące przepisy wyraźnie wskazują na okresy wypowiedzenia, ochronę pracowników oraz konsekwencje niedopełnienia konkretnych obowiązków.

Prawo pracy jest bardzo rozległym obszarem wiedzy, pozwalającym na zdefiniowanie szczegółów zatrudnienia na terenie Polski. W sytuacji, gdy pracownik lub pracodawca nie przestrzegają obowiązujących przepisów, możliwe jest rozpoczęcie postępowania w oparciu o obowiązujące prawo pracy. Wówczas konieczne okazuje się zatrudnienie specjalisty, który reprezentuje swoich Klientów w sądzie, a także przygotowuje odpowiednie dokumenty i gromadzi dowody.

Czym się zajmujemy?

Nasza oferta w zakresie prawa pracy jest naprawdę szeroka. Świadczymy usługi zarówno dla pracodawców, jak i pokrzywdzonych pracowników. Co więcej, możemy uczestniczyć w postępowaniach, w których został złożony pozew zbiorowy. Często prawo pracy zahacza o wiele innych obszarów, w tym m.in. prawo gospodarcze. Przygotowujemy dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania, a także doradzamy odnośnie do kolejnych podejmowanych kroków. Reprezentujemy naszych Klientów w sądzie, odciążając ich z wielu obowiązków. Staramy się wypracować jak najkorzystniejsze rozwiązanie, wykazując i argumentując pogwałcenie przepisów przez drugą stronę.

Rozwiązywanie umów o pracę

W Kodeksie pracy zawarte są szczegółowe informacje na temat, w jaki sposób pracodawca może zwolnic pracownika zatrudnionego na podstawie umowy o pracę. Jednak w niektórych sytuacjach dochodzi do przekroczenia określonych warunków. W takich przypadkach pracownik ma prawo odwołać się od decyzji pracodawcy i skierować sprawę do sądu. Jeżeli sąd pracy podejmie decyzję, że pracodawca naruszył obowiązujące przepisy związane z rozwiązywaniem umowy, wówczas pracownik może ubiegać się o odszkodowanie lub przywrócenie na stanowisko na tych samych warunkach.

W sytuacji, gdy osoba zwolniona niezgodnie z przepisami prawa zostanie przywrócona na wcześniejsze stanowisko, powinna otrzymać wynagrodzenie za czas, kiedy nie pracowała. Trzeba jednak pamiętać, że takiej osobie przysługuje wynagrodzenie za minimum 1 miesiąc, a maksymalnie za 3 miesiące pozostawania bez pracy.

W tym zakresie pomożemy Państwu w sporządzeniu stosownych wniosków, w tym głównie pozwów do sądu pracy o odszkodowanie lub przywrócenie do pracy, porozumienia ugodowe, a także apelacje i zażalenia.

Pomoc prawna dla przedsiębiorców

Oferujemy również pomoc prawą dla przedsiębiorców. W tym obszarze mogą Państwo liczyć przede wszystkim na to, że zajmiemy się przeprowadzaniem różnego rodzaju audytów oraz analiz. Oprócz tego zajmujemy się opracowywaniem dokumentacji pracowniczej, tworzeniem regulaminów pracy i rozwiązywaniem sporów pracowniczych. Nasza oferta kierowana do przedsiębiorców obejmuje również wdrożenie RODO.

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania dotyczące działalności Kancelarii Radcy Prawnego Michała Łuczaka w zakresie prawa pracy, zapraszamy do kontaktu.